zondag 10 februari 2013

Stud oorbellen.

Aan de slag gegaan met je schoenen, je shirt of je jas te bestudden? En nog wat leftovers? Niet genoeg meer voor een ander project? Als je een paar studs over hebt, het hoeven er maar 2 te zijn, kun je hier heel gemakkelijk oorbellen mee maken!

Ik had nog wat studs over van een ander project dat ik gedaan heb. Ik vind het jammer om ze er dan maar te laten liggen. Dus ben ik gaan kijken wat ik nog kon doen met die paar studs die ik over had. Op internet zag ik de laatste tijd veel studoorbellen voorbij komen dus ik dacht: 'Hey dat kan ik ook!'

Je eigen stud oorbellen?
2 studs/spikes. Dit kunnen opnaaibare studs/ spikes zijn maar dit kunnen ook plak studs zijn. Als ze maar een platte achterkant hebben. Wij hebben de studs van GoStuds! gebruikt.
 
Verder heb je nog oorbel achterkantjes nodig. Per setje dat je wilt maken heb je er ofcourse 2 nodig.
Deze kun je kopen bij de meeste hobbywinkels maar ook bij hobbywebwinkels. Kun je ze niet vinden? Check dan ons kopje 'Supplies' op onze blog en je vind hobbywebswinkels waar ze de oorbel achterkantjes verkopen.
 
-Sterke lijm. Seconden lijm werkt hier prima voor.


To Do!

Doe wat lijm op de oorbel achterkantjes. Niet te veel want het mag er niet aflopen als je de spike op het achterkantje gaat plakken. Maar ook niet te weinig. Je moet zelf even goed kijken hoeveel je erop kunt doen.




Druk nu de spike stevig tegen het oorbel achterkantje aan. Dit moet je even blijven doen totdat je voelt dat beide delen aan elkaar plakken.





Laat de oorbellen nog even goed drogen. Je kunt ze het beste nog even een paar uurtjes laten liggen. Misschien is een nachtje wel het beste!






En klaar om gedragen te worden!

PS: Heb je opnaaibare studs/spikes gebruikt zoals ik? Zoals je op de foto kunt zien zitten er gaatjes in. Als je de oorbellen dan draagt kun je de gaatjes naar boven draaien. Niemand ziet dan dat er gaatjes in je oorbellen zitten!
 
x Lis.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten