donderdag 11 april 2013

Nutella ijs.

Het is al weer even een tijdje geleden. Maar door alle drukte rondom mijn afstuderen heb ik echt heel weinig tijd gehad om te kunnen bloggen. Langzaam aan probeer ik het bloggen weer een beetje op te pakken.

Twee weken geleden maakte ik Nutella ijs. Van een vriend kreeg ik een plaatje van deze ijs. Ik dacht dat kan ik ook.

En het makkelijke van dit verschrikkelijk lekkere ijs is dat je er niet eens een ijsmachine voor nodig hebt en toch de lekkere ijstextuur krijgt! Iedereen kan ijs maken :D

Wat heb je nodig?
Een beslagkom
Een mixer
Lepels
Een pot Nutella
400 ml. gecondenseerde melk
600 ml. slagroom in bekertjes, om zelf te kloppen.
Bakjes om je ijs in te doen
Een vriezer

Wat moet je doen?
Doe de gecondenseerde melk en de slagroom in de beslag kom. Klop dit met een mixer tot een slagroom achtige substantie. Met andere woorden, dat het gewoon de dikte van slagroom heeft. Je hebt nu een soort mousse gemaakt.

Nu komt het leuke gedeelte, met een grote lepel schep je een flinke klodder Nutella uit de pot. Deze doe je ook in de beslagkom. De Nutella mix je ook goed door de mousse heen. Er is niet echt een regel voor de hoeveelheid Nutella, gewoon naar eigen smaak doe je dit!

Als je klaar bent hoef je alleen nog maar alles in bakjes te scheppen en ongeveer 5 uur in de viezer te laten staan. Maar het wachten is het waard. Dit is echt zo'n lekkere ijs!

Enjoy!
Liefs Melissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten